افسردگی پس از زایمان و رابطه آن با فصل زایمان

مطالعه ای جدید رابطه شگفت انگیزی بین فصول و بروز افسردگی پس از زایمان را پیدا کرد. در حالی که بسیاری از افراد ممکن است گمان کنند مادرانی که در ماه‌های گرم تر زایمان می‌کنند کمتر از افسردگی پس از زایمان رنج می‌برند،  محققان آمریکایی باور دارند خلاف این مسئله صحت دارد.
براساس مطالعه ای ارائه شده در نشست ۲۰۱۷ در زمینه بیهوشی در بوستون، زنانی که در فصل زمستان یا بهار زایمان می‌کنند، نسبت به فصلهای دیگر، کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند.

طبق گزارش گاردین، این تیم تحقیقاتی امریکایی، پرونده‌های پزشکی از ۲۰۱۶۹ زن که از ژوئن ۲۰۱۵ تا اوت ۲۰۱۷ زایمان کرده بودند را مورد بررسی قرار داد.
محققان نشان دادند که اثرات مثبت داشتن نوزاد در زمستان یا بهار می‌تواند با “لذت فصلی از فعالیتهای داخل منزل که مادران با نوزادان تجربه می‌کنند” مرتبط باشد.

این تیم عوامل دیگری که باعث افسردگی پس از زایمان می‌شوند، از جمله طول بارداری، شاخص توده بدنی، و عوامل دیگری چون استفاده از اپیدورال (زایمان بدون درد با بی حس کردن قسمت پایینی شکم) را نیز مورد بررسی دادند. دکتر جی ژو، نویسنده اصلی این مطالعه توضیح داد: “ما قصد داشتیم پی ببریم که آیا عوامل خاصی بر خطر افسردگی پس از زایمان تأثیر می‌گذارند که بتوان برای بهبو  سلامت بانوان از لحاظ جسمی و ذهنی از آنها اجتناب کرد.”



محققان دریافتند مادرانی که از طریق اپیدورال، درد آنها تسکین یافت، کمتر احتمال داشت که دچار افسردگی پس از زایمان شوند.

اگر قرار است کودک شما در ماه‌های گرمتر سال متولد شود، اجازه ندهید این مطالعه شما را مشوش کند – البته انجام تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته‌ها لازم است.



0 comments: