چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

چگونه سالم زندگی کنیم؟ انتخاب های سالم در طول روز برای کل خانواده

شاید بسیاری از ما از خستگی، بی‌حالی، انرژی کم و بدخلقی در طول روز و هفته و حتی غالب اوقات رنج می‌بریم. ولی تا به حال به علت آن فکر نکرده ایم و شاید هم مدام علت آن را در رفتار دیگران، شلوغی روز، ترافیک و هوای آلوده و …. جستجو می‌کنیم. اما اگر در برنامه روزانه خود کمی دقت کنید علت بسیاری از این حال و هوای بد و نامطلوب در سبک زندگی روزانه ما نهفته است. در این مقاله قصد داریم یک روز زندگی سالم را به شما نشان دهیم. امیدواریم بتوانیم در ایجاد حس و حال خوب در شما و خانواده‌تان تأثیری هر چند کوچک داشته باشیم.

۶:۳۰صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید

اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً ۱۰ ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده اید. قبل از اینکه چیزی بخورید، از خانه بیرون نروید. یک صبحانه سالم می تواند به شما و فرزندان تان، ذهنی تیزتر، انرژی بیشتر و قوت بهتری در طول روز بدهد.
صبحانه متعادل شاملپروتئین، کربوهیدرات و فیبراست. سعی کنید کره بادام زمینی را بر روی یککیک مافین پخش کنید و نوش جان کنید؛)

۷ صبح ؛ راه بروید.

قبل از اینکه سرکار بروید، یک پیاده روی سریع ۳۰ دقیقه ای اطراف محله خود داشته باشید. احساس سرزندگی خواهید کرد و می توانید ۱۵۰ دقیقه فعالیت معتدل/شدید که هر هفته به آن نیاز داریم را پشت سر بگذارید.
ورزش صبحگاهیممکن است بهکاهش فشار خونومیزان تری گلیسیریدروزانه (چربی ناسالم) در سیستم بدن شما کمک کند. به عنوان یک جایزه، شب نیز خواب بهتری را تجربه خواهید کرد.

۷:۳۰ صبح ؛ از پوست خود محافظت کنید.

بدون استفاده از آن، خانه را ترک نکنید – منظورم کرم های ضد آفتاب است  . کرم ضد آفتاب فقط برای ساحل و تابستان نیست. حتی در زمستان و حتی زمانی که هوا ابری است؛ اشعه فرا بنفش ( UV ) می تواند به پوست نفوذ کرده و باعث سوختن آن شود، به ویژه در مناطقی که در معرض اشعه قرار دارند نظیرصورت، گوش ها و پشت دست ها. این ها مناطقی هستند که متخصصین پوست اغلب برای درمان سرطان پوست استفاده می کنند.

۸ صبح ؛ بیشتر رفت و آمد کنید.

آیا شما در چند کیلومتری محل کار یا مدرسه خود زندگی می کنید؟ خودرو را رها کنید و قدم بزنید. در مصرف سوخت صرفه جویی می کنید، محیط زیست را تمیز نگه می دارید و روزتان را دسرهای سالم شروع می کنید. اطمینان حاصل کنید که کفش های پیاده روی مناسب را بپوشید.
اگر مجبور به استفاده از اتومبیل هستید، رانندگان و مسافران – حتی کودکان در اتوبوس مدرسه – باید کمربند ایمنی خود را ببندید، هرچند که سفر کوتاه باشد.

۱۰:۳۰ صبح ؛ خوراک مختصر هوشمندانه

از گزینه های سالم نظیر میوه های تازه، کیک مافین کوچک، نان شیرینی غلات کامل یاماست استفاده کنید.

منابع توسط: http://persiankhatoon.com/2715/%E2%80%8Ca-healthy-lifestyle/

 

0 comments: