چگونه یک گیاه خوار سالم باشیم. (قسمت اول)

چگونه یک گیاه خوار سالم باشیم.
گیاه خوار کسی است که انواع گوشت مانند گوشت گوساله، گوسفند، مرغ و ماهی را نمی خورد، یا حتی ممکن است فرآورده های حیوانی نظیر تخم مرغ، لبنیات، ژلاتین و عسل را نیز استفاده نکند. در این مقاله با پرشین خاتون همراه باشید تات با جزئیات دیگری در خصوص این رژیم اشنا شوید.



انواع متفاوتی از گیاه خواران وجود دارند:
انعطاف پذیران: انعطاف پذیران به عنوان نیمه گیاه خوار شناخته می شوند. این گروه بعضی اوقات گوشت و ماهی می خورند اما بیشتر وقتها از مصرف فرآورده های حیوانی اجتناب می کنند.
پسکیترینیسم: افرادی هستند که ماهی، لبنیات و تخم مرغ مصرف می کنند اما  گوشت مرغ و سایر گوشت ها را استفاده نمی کنند.

گیاهخواری حاوی شیر و تخم مرغ: افرادی هستند که گوشت قرمز، ماهی یا مرغ مصرف نمی کنند اما تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده می کنند. این نوع گیاهخواری شایع ترین و مرسوم ترین نوع می باشد.
  • شیر گیاهخواری: این افراد گوشت قرمز، ماهی و مرغ و تخم مرغ استفاده نمی کنند اما فرآورده های لبنی مصرف می کنند.
  • زرده گیاهخوار: این افراد گوشت قرمز، ماهی و مرغ و فرآورده های لبنی استفاده نمی کنند اما تخم مرغ مصرف می کنند.
گیاهخوار کامل(وگانیسم): این افراد از مصرف هر نوع گوشت و فرآورده های حیوانی که می توان در غذاهای فرآوری شده یافت کرد اجتناب می کنند. آنها هیچ نوع گوشت، لبنیات، تخم مرغ، عسل یا ژلاتین استفاده نمی کنند.
برخی از گیاهخواران کامل (و برخی از انواع دیگر گیاهخواران) لباس های حاوی فرآورده های حیوانی نظیر چرم، پشم و .. را انتخاب نمی کنند. یا از لوسیون ها و لوازم آرایشی که پایه ی حیوانی داشته باشند مصرف نمی کنند.

چرا افراد تصمیم به گیاه خواری می گیرند؟

افراد به دلایل بسیاری تصمیم به گیاهخواری می گیرند. برخی از افراد گیاهخواری را به دلایل محیط زیستی، اخلاقی (حقوق حیوانات) یا سلامت بانوان انتخاب می کنند. شما ممکن است به این دلایل یا دلایل دیگری گیاهخواری را انتخاب کنید. تصمیم به گیاهخوار شدن یک انتخاب شخصی است.


آیا رژیم گیاهخواری سالم است؟

رژیم گیاهخواری می تواند سالم باشد و خطر برخی بیماری ها نظیر بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و انواع سرطان را کاهش دهد. با این حال، خوردن وعده های غذایی متعادل و تنقلات، هنگامی که گیاه خوار هستید، توجه بیشتری را می طلبد. زیرا گیاهخواران غذاهای اصلی را از رژیم غذایی خود خارج می کنند، اغلب اوقات آنها نیاز دارند که مواد مغذی که از طریق فرآورده های حیوانی تامین می شود را از طرق دیگر برای بدن خود تامین کنند. با خوردن غذاهای مختلف از جمله میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و دانه ها، محصولات سویا و غلات کامل، گیاهخواران می توانند مواد مغذی کافی از منابع غیر گوشتی دریافت کنند. گیاهخواران به ویژه گیاه خواران کامل باید توجه داشته باشند که پروتئین، آهن، کلسیم، ویتامین D، ویتامین B۱۲ و اسیدهای چرب امگا ۳ به اندازه کافی مصرف کنند.

منابع توسط: http://persiankhatoon.com/3065/how-to-be-a-healthy-vegetarian

0 comments: